Fiecare om se naste cu un anumit numar de adipocite (celule grase), care se multiplica pe parcursul timpului, pana la pubertate. Apoi numarul lor ramane fix si, din pacate, adipocitele nu mor niciodata, singura metoda pentru distrugerea lor fiind lipoaspiratia chirurgicala. Pe langa faptul ca hiperplazia (cresterea numarului) adipocitelor este ireversibila (cate avem la pubertate, cu atatea ne vom lupta toata viata), hipertrofia lor (capacitatea de a-si mari volumul) este nelimitata. Deci indiferent de numarul de celule grase pe care il ai, daca mananci mult, ele se maresc aberant. Nu suna prea grozav, dar nu e totul pierdut. Din fericire, hipertrofia este reversibila. Cand slabesti, adipocitele se golesc de grasime si scad in volum.

 

! CHEIA TINE DE MATEMATICA: NUMARUL DE CALORII ARSE TREBUIE SA FIE MAI MARE DECAT NUMARUL DE CALORII CONSUMATE.

 

CHEIA SUCCESULUI

  • Stabileste un obiectiv realizabil. De exemplu, sa slabesti 3 kg in doua saptamani.
  • Reconstruieste-ti obiceiurile alimentare pe baze noi si sanatoase. Stabileste-ti meniul pentru fiecare zi si nu lasa loc de improvizatii. Invata sa gatesti usor, dietetic, fara grasimi, prajeli si alte dezastre.Evita alimentele cu indice glicemic ridicat: paine alba, morcovi (prin preparare, indicele lor glicemic creste), cartofi, cereale. Deci, fara fructe, fara fainoase, fara grasimi animale, dar…
  • Nu-ti fie teama sa mananci. Daca perseverezi cu dietele drastice, repetate la infinit, rezultatul va fi diminuarea dramatica a cheltuielilor energetice din organism. Pe scurt, un metabolism prabusit. Metabolismul nostru energetic se adapteaza si poate supravietui cu un numar extrem de mic de calorii. Cercul vicios aport mic/arderi scazute duce in final la instalarea asa-numitului ,,metabolism lent”, cu care trebuie apoi sa traiesti toata viata. Se poate ajunge la situatii extreme in care organismul sa fie multumit cu 500 cal./zi (1 litru de lapte), iar orice depasire a acestui prag sa duca la acumularea de kilograme.
  • Bea apa. Am spus si repet: trebuie sa bei minimum 1,5 l de apa pe zi, pentru a elimina toxinele si grasimile. Incepe ziua cu un pahar mare de apa si incheie-o cu un ceai de plante.

 

SOLUTII AJUTATOARE

 

Este recomandat efortul de intensitate medie sau mica, pe timp indelungat (minimum 20 de minute), care pune in miscare intregul organism, fara sa dezvolte o grupa de muschi, accelereaza bataile inimii, respiratia, creste transpiratia si arde cele mai multe grasimi de depozit. Exercitiile fizice din aceasta categorie sunt: alergarea, inotul, mersul pe bicicleta, tenisul, aerobicul. Combustibilul folosit este format din lipide, iar arderile au loc in prezenta oxigenului. Dupa antrenament, metabolismul ramane crescut cu 25% inca 3 ore, deoarece organismul arde in continuare lipide pentru a reface depozitele de glicogen din ficat si muschi. Este esential ca efortul fizic sa fie constant (cel putin o data la 2 zile) pentru a se realize, pe ansamblu, o crestere definitiva a metabolismului bazal. Deci nu lasa pe maine ce poti face azi. Organismul nu functioneaza pe datorie!

 

DIETA GENERALA

 

LUNI

Dimineata : 1 cafea + 1 felie de paine + omleta (1 ou + 1 felie de sunca)

Pranz : 200 g muschi de vita la gratar + 50 g paste fierte (cu 1 lingura ulei de masline si condimente)

Seara : 100 g somon afumat (4 felii) + 4 felii de pepene galben + 1 salata de cruditati fara maioneza (cu 1 lingura de ulei de masline, otet si condimente).   

 

MARTI

Dimineata : 1 cafea + 1 ou fiert + 1 iaurt Activia natural(150 g) + 1 felie de paine

Pranz : jumatate de piept de pui la gratar + 4-5 linguri de fasole verde fiarta + 1 cub de unt(10 g) + 1 banana

Seara : 200 g ficatei de pui la gratar + 4 linguri de orez fiert cu sare si condimente + 1 salata de varza cu 1 lingura ulei de masline, otet si sare

 

MIERCURI

Dimineata : 1 cafea + 1 felie de paine + pasta de branza Philadelphia light + 1 rosie

Pranz : 200 g muschi de vita la gratar + 1 cartof copt + 1 salata de muraturi + 1 fruct de sezon

Seara : 100 g piept de pui afumat taiat bucatele si pus pe 1 salata mare asortata (1 salata verde + 2 rosii + 1 castravete + 1 ardei gras + 2 linguri ulei masline, otet, sare)

 

            JOI

            Dimineata : 1 cafea + 1 pahar de lapte cu 1,5% grasime + 1 felie de paine + 1 felie de sunca slaba

Pranz : 200 g muschi de porc la gratar + 4-5 linguri de varza calita (cu sos de tomate, putin ulei si sare) + 1 felie de paine

Seara : 200 g branza de vaci + 2 linguri de smantana cu 12% grasime + 4 linguri de mamaliga + 1 fruct de sezon

 

VINERI

            Dimineata : 1 ceai + 1 felie de paine + 1 cub de unt(10 g) + 2 lingurite de gem

Pranz : paste cu sos tomat (70 g paste, 1 ceapa, usturoi, condimente, 2 linguri de ulei de masline, 2 linguri de parmezan ras)

Seara : 200 g peste la gratar + 3-4 linguri de legume asortate + 1 fruct de sezon

 

 

SAMBATA

            Dimineata : 1 cafea + 2 cremvursti + 1 lingurita de mustar + 1 felie de paine

Pranz : 1 ciorba de vacuta + 1 mozzarella proaspata + 1 rosie + 1 lingura ulei de masline + 1 felie de paine

Seara : 200 g muschi de vita la gratar + 5-6 ciuperci la gratar + 1 salata de muraturi + 1 inghetata de fructe (2-3 cupe, fara frisca)

 

DUMINICA

            Dimineata : 1 cana de lapte cu 1,5% grasime + 1 ceasca de musli sau fulgi de cereale (de orice tip)

Pranz : 1 ciorba de pui cu legume + 1 conserva de ton in suc propriu pusa peste 1 salata mare asortata (vezi mai sus) + 5 masline + 2 linguri de porumb fiert

Seara : 1 cotlet de porc la gratar + 4 linguri de piure de cartofi + 1 salata de muraturi